REDATELJ: Jason Reitman
GLAVNE ULOGE: Charlize Theron, Mackenzie Davis, Mark Duplass, Ron Livingston, Elaine Tan
TRAJANJE: 95 minuta
Iako je (pre)rano za podvlačenje crte kada je u pitanju filmsko, kino ljeto 2018 godine teško se oteti dojmu da, barem do trenutka objave ovog teksta, filmska ponuda nije pretjerano raskošna. Programom dominiraju nastavci ( "Jurski svijet" i "Izbavitelji" su opravdali očekivanja,"Ant-Man i Wasp" baš i ne - možda će Ethan Hunt i nova "Nemoguća misija" postati nastavak ljeta), (pre)cijenjeni horor "Naslijeđeno zlo" te nekoliko slabašnih, nezanimljivih naslova koji su mogli i zaobići kino ponudu. Predvidljivu, bez ugodnih iznenađenja, dosadašnju ljetnu kino ponudu prekinula je treća po redu suradnja scenaristice Diablo Cody i redatelja Jasona Reitmana. Nakon filmova "Juno" (Cody je osvojila Oscara za scenarij) i "Young Adult" stigao je mali - veliki film imenom "Tully". Upravo je "Tully" najbolje što se u dosadašnjem ljetu dogodilo ljubiteljima filma, posjetiteljima kino dvorana.
"Tully" nije površan, jednodimenzionalan film koji se bavi samo jednim komadićem životne priče. Nekoliko je tema koje scenarističko-redateljski dvojac, u većoj ili manjoj mjeri, obrađuje, razotkriva ili spominje. U prvom planu je majčinstvo sa svim odgovornostima, teškoćama i iskušenjima koje ono donosi. Trudnoća i rađanje, iz mnogih su razloga jedan od najvažnijih trenutaka u životu, ali Reitman je bolno realističan, direktan i ne romantizira trudnoću te prve mjesece i godine majčinstvo. Charlize Theron nabacila je dvadesetak kilograma težine (više nego u "Čudovištu") kako bi što uvjerljivije interpretirala Marlinu trudnoću, porod i prve tjedne, mjesece majčinstva. Transformacija je u potpunosti uspjela - Theron je postala Marlo. Kroz niz detalja, nekada direktno ("Mama, što se to dogodilo s tvojim tijelom?" - pitanje je koje kćerkica upućuje majci) češće indirektno kroz sugestivno korištenje kamere (scene nakon poroda, izmučeno Marlino lice lišeno bilo kakvih emocija nevjerojatno vjerno oslikava njeno duševno stanje - nije Majka nesretna zbog rođenja djeteta, ali zna da malena Mia nosi nova iskušenja i izazove) Reitman prikazuje trudnoću i porod na vrlo uvjerljiv, često i duhovit, sarkastičan, crnohumoran način no uz No, trudnoća i majčinstvo nisu jedine teme koje zanimaju scenaristicu Cody i redatelja Reitmana.
"Tully" je i priča o preispitivanju (mnogi će se gledatelji i gledateljice pronaći u njenoj priči - životne okolnosti možda neće biti iste, ali u Marlinoj dobi često se postavljaju pitanja o sadašnjosti, ali i prošlim vremenima) života, ispunjenju životnih ciljeva. Mirenju s vlastitim životom bez obzira koliko je on različit u odnosu na mladenačke planove, želje. Marlo nije promašila život - iako je prije 15 godina bila drugačija, mogla je birati muškarce ona se udala za onog koji će joj pružiti sigurnost. Ona ga i dalje voli, ali treba novu nadu, snagu da krene dalje. Zaboravi na život kakav je nekada bio i krene živjeti zapravo mijenjati ovaj sadašnji. Jedini koji ima. Zahtjevan, umoran prepun problema, ali jedini. Motive i snagu za novi početak daje joj mlađahna, slobodoumna, direktna i razigrana Tully. Djevojka koja podsjeća na mladu Marlo.
"Tully" nije film u kojem postoje konflikti, sukobi između likova. Jedini sukob proživljava Marlo. Sama protiv sebe, sama sa sobom. No, to ne znači da su ostali likovi nezanimljivi - Mackenzie Davis izvrsna je kao Tully, dadilja koja donosi nadu, ali i iznenađenje. Gledatelju.
Zanimljivi su Craig i Elyse, bračni bar, suprotnost Marlo i njenoj obitelji. Iako je Craig Marlonin brat oni su potpuna suprotnost - on i njegova supruga su bogati snobovi, pomalo i robovi materijalnog. No Craig pokušava pomoći Marlo i pronalazi noćnu dadilju.
Iskren, emotivan i opipljivo životan, "Tully" je pravo ljetno filmsko osvježenje. Autori "Juna" ponovo su uspjeli i na drugačiji način ispričali priču o majčinstvu, obitelji i životu koji ponekad ne ispadne onako kako smo planirali. Ali je jedan. Jedini. I treba ga živjeti. Zbog nas i onih koji nas vole.
OCJENA: 8
Nema komentara:
Objavi komentar