četvrtak, 13. prosinca 2012.

RAMPART



REDATELJ:Oren Moverman
GLAVNE ULOGE:Woody Harrelson,Ben Foster,Sigourney Weaver,Anne Heche,Ice Cube
TRAJANJE:102 minute

Ne postoji zanimanje na kugli zemaljskoj koje je više iskorištavano u filmovima i televizijskim serijama nego što je policijsko. Gotovo i da nema glumca koji se barem jednom nije okušao u interpretiranju "običnog" policajca ili detektiva. Spomenimo samo neke; na televizije su još u prošlom stoljeću veliku popularnost uživali likovi kao što su Colombo (Peter Falk), Kojak(Telly Savalas), Mike Hammer(Stacey Keach) i u bivšoj državi popularni njemački istražitelj Derrick (Horst  Tappert). Uloge koje su se zauvijek "urezale" u pamćenje gledatelja i zauvijek obilježile karijere glumaca. Što se velikog ekrana tiče tu je još veća "gužva". Teško bi bilo pobrojati sve uspjele i neuspjele glumačke pokušaje da se "policijskim" ulogama impresionira publika i kritika. Trenutno mi u misli dolazi Al Pacino (kao "zviždač" Serpico), te Harry Callaghan(Clint Eastwood) kao pripadnici "pozitivnih" policajaca te sjajni Harvey Keitel ("Okorjeli policajac"), psihotični Gary Oldman ("Leon profesionalac") ili nešto recentniji Denzel  Washington ("Dan obuke") kao pripadnici "bad copsa". Ovo je samo nekoliko sjajnih uloga koje su mi pale na pamet za vrijeme pisanja ovog teksta. Autorima "Ramparta" je cilj bio da nam poslije gledanja ovog filma zauvijek u sjećanju ostane interpretacija Woodya Harrelsona kao lošeg policajca...nažalost cilj nije ispunjen....
Najava ovog filma je bila vrlo efektna; uloga korumpiranog, pokvarenog policajca koja je "targetirana" da donese Harrelsonu (barem) nominaciju za Oskara, te činjenica da je na scenariju radio i James Ellroy autor tzv.L.A tetralogije koja obuhvaća četiri knjige kojima su tema korumpirani i sadistički policajci. Najpoznatiji roman iz "četvorke" je L.A Povjerljivo prema kojem je snimljen briljantan film 1997 godine .Bio sam uvjeren da se sa takvom ekipom stvara nešto veliko...ali bio sam u krivu...
Woody Harrelson je Dave Brown policijski službenik u Los Angelesu. Dave je vijetnamski veteran koji često krši pravila službe .No, ovaj put je pretjerao; kamere su zabilježile njegovo brutalno premlaćivanje osumnjičenog...
Ovako izgleda zaplet "Ramparta". I odmah na početku čudna redateljsko-scenaristička odluka; Dave nakon evidentne prekomjerne primjene sile nad "strankom u postupku" dolazi slijedeći dan na posao kao da se ništa nije dogodilo. E sad nešto ovdje definitivno ne štima. Poznato je da pretjerana uporaba sile u svim policijama na svijetu jedan od najvećih "grijeha", a Amerika je posebno osjetljiva na to pitanje pogotovo kada osumnjičeni nad kojim je izvršena represija pripada Afroamerikancima ili nekoj drugoj manjinskoj etničkoj zajednici. Čudna scenaristička egzhibicija posebno ako uzmemo u obzir da nas priča filma nikako nije uvjerila da Dave ima zaštitu od moćnih političara ili sličnih individua koje bi ga mogle zaštititi i "umanjiti" počinjenu štetu. Kada god se čini da će se film "zahuktati, postati zanimljiv i napet, redatelj ga vrlo brzo i efikasno "razvodni" dijalozima koji su u većini slučajeva predugi i dosadni. Privatni Daveov život je također posebna priča: vjerojatno želeći izbjeći stereotipe o policajcima koji su najčešće solo igrači i(li) razočarani u ženski rod redatelj i scenaristi su Davea učinili "prezaposlenim". On je ljubavnik dvaju sestara koje su mu i bivše žene te sa kojima ima djecu (po jedno sa svakom). A kada nije sa jednom od njih Dave će platiti za sex u obližnjem baru. Malo previše "nategnuto". Unatoč bombastičnim najavama i "guranjima" Harrelsona od strane američkih kritičara u borbu za Oscara, "Rampart" je obzirom na ekipu koja ga je radila i  temu koju obrađuje slab i dosadnjikav film. Harrelson je u glavnoj ulozi korektan mada i on pamti bolje dane ("Narod protiv Larrya Flinta"). Na kraju ostaje zaključak; tresla se brda rodio se "Rampart".
OCJENA:5




Nema komentara:

Objavi komentar