utorak, 13. rujna 2016.

CAFE SOCIETY




REDATELJ: Woody Allen
GLAVNE ULOGE: Kristen Stewart, Jesse Eisenberg, Sheryl Lee, Steve Carell, Blake Lively, Parker Posey
TRAJANJE: 96 minuta


Čekanje na Allenovu televizijsku seriju "Crisis in Six Scenes", ljubitelji osebujnog, ali uvijek originalnog filmaša mogu skratiti gledanjem Café Society. Novi redateljsko- scenaristički projekt nervoznog filmaša otvara novu stranicu Woodyeve filmske priče. Nakon nešto slabijih izdanja u posljednje dvije godine "Cafe Society" donosi Allenove standardne točke prepričavanja, ali i sadrži svježinu i zabavu koje će ostati u ugodnom sjećanju. Takav rezultat postignut je pomoću detalja i promjena koje odgovaraju klasičnom Hollywoodu i ugodno se povezuju s pričom o naivnom mladiću koji pokušava pronaći sreću kod svog ujaka, uspješnog hollywoodskog producenta.


Uvodni kadrovi donose promjenu; Allen se modernizirao i prešao na digitalnu kameru. Hrabra, pomalo rizčna odluka (moderna tehnika za snimanje klasičnog doba), no razloga za zabrinutost nema. Meštar od kamere je legendarni Vittorio Storaro. Film je fenomenalno snimljen i osvijetljen te je teško pronaći nekakvu manu s tehničke strane (naprotiv, ovo je jedan od izgledom najljepših Allenovih filmova, Oscar nominacija za najbolju kameru prilično je izgledna). Nakon uvodnih kadrova slušamo Allenovu naraciju u kojoj se osjećaju autorove godine. Atmosfera starog Hollywooda je od prvog trenutka pogođena, puna nostalgije koja će standardnom Allenovom obožavatelju biti možda i najljepši element filma. Uživanje u priči bez muka za razumijevanje vremena u kojem se radnja filma događa.



Priča filma prolazi kroz više godina života glavnih likova, a njihove (velike) psihološke transformacije su vrlo uvjerljive, unatoč kratkom trajanju filma i glumi koja je pomalo ispod Allenovog standarda (Jesse Eisenberg je solidno odradio "neurotični" dio posla, no ostatak jednostavno nije dovoljno šarmantan). Osjeća se i dašak glumčevih ranijih uloga. Gangsterski dio pripada "Mecima iznad Broadwaya", hollywoodski dio "Danima Radija", a ljubavne muke su ionako forte Allenovih filmova. Za razliku od Allenovog prošlogodišnjeg izdanja, "Cafe Society" nije lijeno kopirano djelce i zalijepljeno na ekran. Film živi vlastitim plućima i stvara jedinstvenu atmosferu. Ne osjeti se umor starog redatelja kao u zadnjih par izdanja, sve je dobro tempirano, ne postoje dosadni trenutci, a relacija New York - Los Angeles stvara prostor za dodatne zanimljive događaje.


Razliku čini posljednja trećina filma. Allen obično daje dvije opcije svojim glavnim likovima: ili postižu sve svoje ciljeve, ili ih jednostavno ne mogu dohvatiti. Ovaj put, gledamo kombinaciju navedenih opcija i gorko-slatki završetak koji ostavlja film u gledateljevom sjećanju. Iznenađujuće, ovo je Allen uspješnije napravio u redateljskom nego u scenarističkom smislu. Tehnički elementi  odzvanjaju savršeno, dok nas pisanje nakratko drži u strahu da ovo ne bude još jedno Allenovo slabije izdanje.
Ako je suditi prema filmau "Cafe Society" možemo biti optimistični oko Allenove nadolazeće televizijske serije. Njegovi projekti su i dalje iznenađujuće svježi (uz par iznimki, naravno), izvrsnog stila i atmosfere, sadrže filozofski rub koji ostaje zanimljiv. Cafe Society jedan od boljih Allenovih proizvoda ovoga desetljeća i garancija da legendarni filmaš nije izgubio sjaj.

OCJENA: 8

Autor recenzije: Filip Zekić



Nema komentara:

Objavi komentar