srijeda, 23. prosinca 2015.

CRIMSON PEAK





REDATELJ: Guillermo Del Toro
GLAVNE ULOGE: Mia Wasikowska, Tom Hiddleston, Jessica Chastain, Charlie Hunnam
TRAJANJE: 120 minuta

"Duhovi su stvarni. Toliko znam." - Edith Cushing

Edith Cushing (Mia Wasikowska) ostala je bez majke kao mala djevojčica. Odrasla je u Buffalu s bogatim ocem (Jim Beaver) koji nastoji ljubimici ispuniti svaku želju. Želja, sada odrasle Edith, je da postane spisateljica. Okolina nije oduševljena njenim ambicijama,  ali Edith je uporna u ostvarenju sna. Jednoga dana u očevu banku ulazi Thomas Sharpe. Sharpe je inovator, želi prikupiti sredstva za izradu stroja koji ubrzava iskopavanje gline. Prezentacija je neuspješna, vijeće bankara na čelu s Carterom Cushingom odbija financirati izum. Međutim naočiti Sharpe zaintrigira Edith i rađa se ljubav. Brižni otac sumnjičav je prema strancu i odluči provjeriti njegovu prošlost. Rezultati istrage otkrivaju Sharpeove mračne tajne. Cushing raskrinkava Sharpea i želi ga udaljiti od Edith. Sharpe pristaje na Cushingov plan ali stvari se kompliciraju kada se u priču umiješa Thomasova sestra Lucille (Jessica Chastain)....




Nakon financijskih turbulencija koji mu je donio "Pacific Rim" meksički filmaš Guillermo Del Toro ("Đavolja kralježnica", "Mimic", "Panov labirint") vratio se na mjesto sreće. Ponovo je odlučio, prema vlastitom scenariju, snimiti horor prepustiti se mašti i (novim) vizualnim idejama. Iako je "Pacific Rim" dugo plesao na rubu financijske isplativosti (tek su vrlo dobri rezultati u azijskim kinima spasili projekt) to nije bila prepreka da Del Toro osigura oko 60 milijuna dolara za novi projekt. Crimson Peak ima najzanimljiviju glumačku postavu od svih dosadašnjih redateljevih filmova. Nekako je izgledalo da je Crimson Peak projekt koji bi mogao dostići visoke kreativne standarde koje je Del Toro postavio u ranijim projektima.
Vizualno i scenografski redatelj je uspio. Film izgleda fantastično (posebno kada se radnja filma odigrava u dvorcu), Del Toro se poigrava bojama, svjetlom i sjenama, niže kadrove koji svojim izgledom gledatelja ne mogu ostaviti ravnodušnim. Kontrasti crvenog i bijelog odnosno gline i krvi sa snijegom izazivaju nelagodu, strah ali i impresioniraju ljepotom. Dvorac je napravljen bez pomoći specijalnih efekata, privlačan i mističan, prepun detalja i uopće ne čudi redateljeva izjava da je riječ o "najuzbudljivijem setu na kojem je radio".  Del Toro je ponovo potvrdio maštovitost koju zna pretočiti u vizualnu raskoš. No izgled filma nudi puno više od sadržaja.




"Crimson Peak" sastavljen je od dva dijela. Prvi je ljubavna priča začinjena ubojstvom, drugi dio (atraktivniji i zanimljivi) radnju seli u dvorac kombinira trilersko-fantastično-hororskim elementima. Priča filma ne sadrži dovoljno događanja za više od 120 minuta filma pa je cjelina ponegdje neujednačena. U prvom dijelu redatelj se dotiče potencijalno zanimljivih tema koje bi filmu mogle dati zanimljiv podtekst (prava žena, industrijalizacija...) ali to su detalji koji su tek dotaknuti bez namjere da se na njih potroši previše sekunda filma. Za razliku od većine Del Torovih filmova "Crimson Peaku" nedostaje redateljske energije i tempa. Vrlo rano film tone u predvidljivost koja ubija napetost. Del Toro pokušava šokirati brutalnim, krvavim scenama ali teško je šokirati kada iznenađenja u priči ne postoje. Za razliku od npr. "Panovog labirinta" dojam je da vizualne ekstravagancije nisu u službi priče nego su sredstvo za popunjavanje praznina u scenariju. Da, Crimson Peak lijep je film, ali bez duše.




Glumački dominantna figura filma je Jessica Chastain u ulozi dijabolične sestre Lucille. Tom Hiddleston izvukao je maksimalno iz izgubljene i pomalo nedorečene transformacije Thomasa Sharpea iz beskrupuloznog zavodnika u zaljubljenog, krivnjom razorenog brata.
"Crimson Peak" spada u slabije redateljske radove Benicia Del Tora. Vizualna raskoš i vrlo dobro izdanje Jessice Chastain glavni su, zaprvo i jedini, aduti filma. Premalo obzirom na redateljevu dosadašnju filmografiju.

OCJENA: 6





Nema komentara:

Objavi komentar